pátek 7. září 2012

Našívaná aplikace


Přinesla mi dcera dětské tričko, které mělo spoustu malých dírek. Abych prý ho opravila. Nesplnitelný požadavavek, myslela jsem si. Pokud dírky zašiju, nebude tričko nositelné.

Pak jsem uviděla tento příspěvek na blogu Cingrlata. Rozhodla jsem se tedy zkustit vystřihnout nějakou aplikaci z vhodné látky a tou zakrýt poškozená místa na tričku. Použila jsem jiné, již nenošené tričko a vystřihla z něj větší rybu.  Pak jsem vyrazila na nákup do Švadlenky pro oboustranně nažehlovací vliselin. Měli ho  tam, jen nebyl tak vychytaný jako vliesofix. No, co se dá dělat, je třeba si s tím nějak poradit. Prodavačka mi navíc řekla, že si mám dát pozor, abych si nezničila žehličku, že budu muset nažehlovat obě strany najednou. To se mi ale nezdálo dobré, protože by se mi to určitě nepovedlo. Proto jsem nejdříve zkusila kousek vliselinu zažehlit mezi dvěma kousky jemného papíru na střihy. Zjistila jsem, že jedna strana, na pohmat hrubší se k papíru přilepila a druhá šla snadno sloupnout.

Abych si tedy nezničila žehličku postupovala jsem takto:
Na papír jsem položila vliselin, na něj látku a na látku opět papír. Pak jsem přiložila žehličku. Vrchní tři vrstvy se slepily. Spodní papír jsem sloupla. Přes tenký papír ale i přes vliselin byly obrysy aplikace dobře vidět, takže jsem ji mohla nůžkami vystřihnout. Horní papír se pak dal snadno odstranit. Nyní jsem mohla přistoupit k nažehlení na tričko. Pro jistotu jsem opět žehlila přes tenký papír. Podařilo se. Aplikace byla krásně hladká a rovněž hladce přilepená k tričku. Teď už zbývalo jen entlovacím stehem aplikaci k tričku přišít. Nakonec jsem ještě rybě vyšila oko. Hotovo.

Přeji hodně zdaru při tvoření
Eva HaF

Žádné komentáře: