čtvrtek 8. března 2012

Trochu nepovedená chňapka


Potřebovala jsem podložku pod konvici s horkým čajem. Tento popis na chňapku mi připadal pěkný a jednoduchý. Bohužel mi schéma ani popis nebyly příliš jasné. Na schématu není vysvětleno co je myšleno značkou x. Teprve ze slovního popisu mi došlo, že to mají být 3 kr.sl. do jednoho oka. Tím se vlastně dosáhne postupného rozšíření, takže vznikne čtverec. Na začátku jsem uháčkovala 20 řet.ok do kroužku, kroužek jsem obháčkovala kr.sl. (tolika, kolik bylo třeba). Vzniklo poutko. Potom jsem pokračovala 6 kr.sl., 3kr.sl. do jednoho oka, 6 kr.sl. V další řadě 7 kr.sl., 3 kr.sl. do jednoho oka, 7 kr.sl. a tak jsem pokračovala tak dlouho, až se mi chňapka - podložka zdála dostatečně velká.


Jak si můžete všimnout nevznikl mi čtverec, ale spíš kosočtverec. Není to úplně na škodu, podložka svůj účel plní. Nevím, čím je to způsobeno, možná, že jsem měla přidávat jen v každé "lícové" řadě. To budu muset ještě vyzkoušet.


Přeji mnoho zdaru při tvoření
Eva HaF

Žádné komentáře: