pondělí 16. dubna 2012

Tác s mozaikou


Dostala jsem k Vánocům mozaikové kamínky a spárovací hmotu. Přemýšlela jsem, na co bych mohla mozaiku aplikovat. Potom jsem objevila v Jysku dřevěný podnos, který ani nebyl moc drahý.
Hledala jsem na internetu nějakou inspiraci, ale nakonec jsem si vymyslela vlastní návrh. Protože kamínky jsou průsvitné, musela jsem dno podnosu natřít na bílo, jinak by barvy kamínků nevynikly.
Základní motiv
Potom jsem trpělivě nalepovala kamínek po kamínku pomocí osvědčeného lepidla Herkules a nechala do druhého dne zaschnout.
Nalepena celá mozaika
V další fázi jsem namíchala spárovací hmotu a pomocí stěrky na těsto jsem ji rozetřela po celé ploše mozaiky.

Míchání spárovací hmoty
Šlo to velmi dobře. Hmotu jsem rozmíchala s vodou tak, aby měla konzistenci jogurtu.

Spárovací hmota rozetřená po celé ploše mozaiky
V návodu bylo napsáno, že se kamínky mají otřít houbičkou a kdyby hmota zatvrdla, už to pak nejde odstranit. Toho jsem se bála a tak jsem kamínky omyla hned. Měla jsem však počkat aspoň hodinu, aby hmota trochu zavadla. Tak se stalo, že jsem musela druhý den nanést spárovací hmotu na mozaiku ještě jednou tak,aby kamínky s hmotou byly v jedné rovině.


Hotové dílo


Výsledek mě nakonec docela potěšil, určitě to není moje poslední mozaika.




Přeji hodně zdaru při tvoření
Eva HaF

Žádné komentáře: